VÁRANDÓSNAPLÓ 4. - BŐRÁPOLÁSI RUTINOM A TERHESSÉG ALATT
2018. október 23. írta: K. Virág Viki

VÁRANDÓSNAPLÓ 4. - BŐRÁPOLÁSI RUTINOM A TERHESSÉG ALATT

Sok minden megváltozott a napi rutinomban azóta, hogy megtudtam, hogy kisbabákat várok, de az összes közül talán a bőrápolási szokásaim változtak a legtöbbet. Persze korábban is igyekeztem odafigyelni arra, hogy amit magamra kenek, az bőrbarát legyen és lehetőleg minél kevesebb mesterséges és irritáló anyagot tartalmazzon, de az elmúlt 7 hónapban még tudatosabban álltam ehhez a dologhoz, és sokkal jobban megválogattam azt, hogy mit kenek a bőrömre. A célom alapvetően az volt, hogy amennyire csak lehet, minimalizáljam a használt termékek számát, úgyhogy volt néhány kozmetikum, ami azonnal kikerült a rutinomból anélkül, hogy bármi mással pótoltam volna, és persze jó pár új terméket is kipróbáltam. Ez egyébként - mármint a minimalizálás - nem is esett nehezemre, mert az első két trimeszterben szinte egyáltalán nem volt kedvem sem sminkelni, sem pedig bármilyen komolyabb bőrápolási programot végigcsinálni. Úgyhogy ebben a bejegyzésben azokról a termékekről lesz szó, amik átmentek a rostán, és amiket szívesen használtam a terhesség első 7 hónapjában. 

img_7592.JPG

Először is kezdjük azokkal, amiket teljesen kizártam az arcápolási rutinomból, mert ezekből van a legkevesebb. Egy korábbi posztban már írtam Nektek arról, hogy milyen nagy szerelem lett számomra a The Ordinary márka, főleg hámlasztójuk, mert az nagyon szépen karban tartotta a bőrömet. Bár korábban nem volt túl pattanásos a bőröm, időnként azért előjött egy-egy csúnyaság az arcomon, amit a 2% BHA hámlasztójuk teljesen jól tudott kezelni. És bár a szakértők azt mondják, hogy kis mennyiségben a várandósság alatt is lehet használni BHA hámlasztókat, én nem akartam kockáztatni, úgyhogy ezt is, és az 1%-os retinolos készítményüket is elhagytam. Sajnos a hormonális változások elég rendesen megborították a bőrömet, főleg most a 3. trimeszterben (az államon gyakorlatilag annyi pattanás van, mint amennyi az előző 29 év alatt összesen nem volt soha), de úgy vagyok vele, hogy ezt a kis időt már kibírom így és nem esek neki semmi komolyabb kencével eltüntetni ezeket.

Ami újdonságként került az arcápolási rutinomba, az a MySkin rózsás arckréme. Ez telis-tele van tápláló és természetes összetevőkkel, nagyon kellemes az illata is és gyakorlatilag ez az egyetlen arckrém, amitől nem hámlanak eszeveszettül az arcomon lévő pattanásos területek, úgyhogy az utóbbi pár hétben ez egy igazi kincs lett nálam. A pattanásos időszak előtt az Avon Defend&Repair arcápoló családját használtam, amit alapvetően szeretett is a bőröm, főleg az éjszakai változatát. Attól másnapra elképesztően tömör és sima volt a bőröm. 

Az arclemosóm maradt a korábban már jól bevált Bioderma olajos tusfürdő. Esténként a smink eltávolítása után ezzel szoktam még lemosni a maradék szennyeződést az arcomról. Kíméletes a bőrhöz, minimálisan még hidratál is, úgyhogy nálam a várandósság alatt is megállta a helyét.

Attól függetlenül, hogy nem sok kedvem volt az első időkben sminkelgetni, azért mindig tettem fel egy minimális makeup-ot, amikor elhagytam a lakást. Az eltávolításhoz szinte végig az Avon arctisztító balzsamját használtam, amit egyszerűen imádtam. Dörzsölés nélkül is maradéktalanul eltávolította a szempillaspirált, és ez a balzsamos formula nagyon jól hidratálta a bőrömet, úgyhogy tényleg nagyon szerettem. Úgy használtam, hogy 2-3 borsónyi mennyiséget először eldolgoztam a tenyeremben, és amikor kellőképpen megolvadt a balzsam, akkor alaposan belemasszíroztam a bőrömbe, majd a Bioderma olajos tusfürdővel lemostam a sminkmaradványokkal együtt az arcomról.

img_7604.JPG

Az arcápolási rutinom gyakorlatilag erre az 5 termékre szűkült a várandósság alatt, és ezeket egészítettem ki néha egy-egy arcpakolással. Tudjátok, hogy korábban mennyire imádtam ezeket, volt, hogy hetente akár 2-3 nap is feltettem egy arcmaszkot, de valahogy a terhesség alatt nem volt kedvem használni őket. Amikor nagy ritkán rászántam magam egy nagyobb "rituáléra", akkor azért először leradíroztam az arcomat az Yves Rocher por állagú arcradírjával, amihez szintén a Bioderma olajos tusfürdőt kevertem. Ezután pedig általában 4 arcmaszkot váltogattam, ezeket is főleg multimaskingban. A fakó részekre a L'Oreal piros algás agyagmaszkját használtam, a problémásabb, pattanásos területekre vagy a Lush Mask of Magnaminty-t vagy az Avon Defend&Repair arctisztító maszkját vittem fel, míg a szárazabb részekre az Yves Rocher Energizáló arcmaszkja került. 

Testápolási fronton is minimalizáltam a kencék számát, bár a tusfürdőknél nem voltam túlságosan válogatós, ezek közül elég sok újdonságot kipróbáltam. Nyáron a hab állagúak mentek nagyon, ezek közül is a Dove pisztáciás tusfürdőhabja volt a kedvencem, most ősszel pedig a The Body Shop isteni, madártej illatú Vanilla Marshmallow-t használtam a leggyakrabban, ami az idei karácsonyi kollekció egyik legkülönlegesebb darabja. Ha Ti is édesszájúak vagytok, akkor ezt mindenképpen szaglásszátok meg. Én egyébként a habfürdőt változatát használom, ami elképesztően sűrű és nagyon jól habzik. Az egyetlen hátránya, hogy a sűrű állaga miatt a vége felé már elég nehéz kinyerni ebből a magas, henger formájú flakonból a terméket, de ha egy kicsit hígítotok rajta, akkor ezzel sincs gond.

img_7616.JPG

És most jön a legizgalmasabb rész, a "pocakkrém", engem legalábbis más kismamáknál mindig ez érdekelt a legjobban, hogy mivel védekeznek a terhességi csíkok ellen. Nyilván ez a terület van a leginkább kitéve a változásnak a terhesség alatt, így én az első pillanattól kezdve tudatosan odafigyeltem a megelőzésre. A férjem elég furcsán nézett rám, amikor még a lapos hasamat kenegettem esténként az Alverde Mamaglück mályvakivonatot tartalmazó terhességi csíkok elleni testvajával, de arra készültem, hogy két babával a pocakban igencsak igénybe lesz véve a bőröm, úgyhogy próbáltam jó előre megalapozni a rugalmasságát. Elég erőteljes illata van, ami miatt sokan nem szeretik, de nekem nem volt vele semmi bajom. Esténként használtam fürdés után, mert kellett neki egy jó 30 perc, mire teljesen beszívódott, de utána legalább nem húzódott és nem viszketett a bőröm.

Nagyjából félidőig csak a Mamaglück-öt használtam a hasamra, majd amikor már úgy igazán megindult a pocaknövekedés, akkor lecseréltem a Naturalisa kismamáknak készült bőrápoló balzsamára. A nevével ellentétben ez egy nagyon sűrű és nagyon gazdagon hidratáló testvaj, ami telis-tele van olyan értékes és tápláló összetevőkkel, mint a shea vaj, szűz kókuszolaj, búzacsíra olaj, avokádó olaj, makadámia dió olaj és E-vitamin. Illóolajat nem tartalmaz, így azok a kismamák is tudják használni, akiket amúgy zavarnak a tömény illatok. Az első pár alakalommal kicsit nehéz kinyerni a tégelyből a vajat, de ha a kezetekkel köröztök rajta párszor, akkor megolvad annyira, hogy már szépen lehet kenni. Erre még pluszban úgy is rá tudtok segíteni, ha fürdés után, a még enyhén nedves bőrbe masszírozzátok be. Brutál módon hidratálja a bőrt, de ami miatt nekem igazán nagy kedvencem lett az az, hogy ahhoz képest, hogy milyen sűrű és tömény, nagyon hamar beszívódik, úgyhogy nem kell utána fél órákat várni az öltözködéssel.

Egyelőre sikerült megúsznom a terhességet striák nélkül, ami részben genetika, de biztos vagyok benne, hogy ezek a kencék is segítettek valamit a megelőzésben. A végső következtetést persze majd csak szülés után lehet levonni, úgyhogy akkor mindenképpen fogok még mesélni róluk. 

 

Nektek hogyan változott meg a bőrápolási rutinotok a várandósság alatt?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://inspirallak.blog.hu/api/trackback/id/tr8314313685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása