8 HAJNÖVESZTŐ PRAKTIKA, AMI TÉNYLEG MŰKÖDIK
2018. január 18. írta: K. Virág Viki

8 HAJNÖVESZTŐ PRAKTIKA, AMI TÉNYLEG MŰKÖDIK

Ahogy visszaemlékszek az utóbbi 10-15 évre, szinte állandóan növesztettem a hajam. Bár a fodrászok szerint sok hajam van, eléggé vékonyszálú, így mindig nagyon kevésnek tűnt. Azt gondoltam, hogy ha rövidebb lesz a hajam, akkor kevésbé fog lelapulni, ezért 2 éve egészen rövidre vágattam. Kb. 3 hónap után már utáltam az egészet, és onnantól kezdve mindenfélét kipróbáltam, hátha valamitől egy csettintésre megnő. Több elég drága hajvitamint is kipróbáltam, de igazság szerint alig nőtt valamit a hajam. Aztán az utóbbi egy évben nagyon megindult, és közel 15 cm-t nőtt, amire egy nagyon kedves barátnőm hívta fel a figyelmemet aki arról érdeklődött, hogy mégis mit használtam, amitől ilyen látványosan beindult a növekedés. Aztán eszembe jutott, hogy ez talán másokat is érdekelhet, ezért arra gondoltam, hogy összeszedem azokat a termékeket, amik nekem a legjobban beváltak a hajnövesztésben.

 

img_0963_1.JPG

(A kép kattintásra nő)

Az első kép 2017. januárjában, míg a második 2017. decemberében készült, így valamivel kevesebb, mint 1 év változását lehet nyomon követni rajtuk. Ahogy látjátok, januárban még nagyjából a vállamig ért, decemberben pedig már bőven alatta volt egy jó 15 cm-rel.

 

Belső táplálás - vitaminok

Tudtam, hogy a hajnövesztést belülről is meg kell támogatnom, hiszen ha bizonyos vitaminok hiányoznak a szervezetemből, akkor bármit kenhetek rá kívülről, úgysem fog gyorsabban nőni a hajam. Ahogy fentebb is írtam, jó pár hajnövesztő vitamint - a saját márkásaktól kezdve egészen a tízezres kategóriáig szinte mindent - kipróbáltam, míg végül rátaláltam a Revalidra. Majd ezt kicsit később még kiegészítettem egy jó nagy adag szelénnel, és ezzel a párossal sikerült igazán beindítanom a hajnövekedést. A szelén egyébként nemcsak a hajamra volt jó, hanem a körmeimet is nagyon durván megerősítette. Korábban állandóan törtek, beszakadtak, lemezesen elváltak, de a szeléntől olyan makk egészségesek és erősek voltak, mintha épített körmeim lettek volna. 

 

Külső táplálás - hajápolók

Amennyire fontosnak tartottam a belső táplálást, legalább olyan nagy figyelmet fordítottam a külső ápolásra is. Hiszen hiába a jó alap, ha a "fizikai" dolgokkal aztán mindent lerombolok. A klasszikus hajkeféket már évek óta elhagytam, és csak Tangle Teezert, pontosabban egy Ebelin-es (DM saját márkája) változatot használok. Ez a hajlékony sörtéjű műanyag kefe szinte pillanatok alatt kibontja még a nedves hajat is, úgy, hogy közben nem tépi, nem húzza, úgyhogy már csak ezért is megéri beszerezni. Elsősorban én is emiatt vettem meg, mert már elegem volt abból, hogy minden fésülködés egy igazi kínszenvedés volt.

A vitaminok mellett ami még a legnagyobb változást hozta, az a Panthenol spray. Azt hiszem Krémmánián olvastam először arról, hogy hajnövesztésre is jó, és mivel szeretek kísérletezgetni, azonnal ki is próbáltam. Aztán annyira bevált, hogy azóta mindig tartok itthon egy flakonnal belőle. Hajmosás előtt szoktam felvinni egy jó nagy adagot a száraz hajtövekre, alaposan belemasszírozom a fejbőrömbe, majd nagyjából egy fél órát hagyom hatni. Ezután pedig megmosom a hajam a szokásos módon. Azt vettem észre, hogy nemcsak gyorsabban nő tőle a hajam, de a fejbőrviszketést és a korpásodást is nagyon szépen megszüntette, úgyhogy ha valakinek hasonló problémája van, akkor érdemes lehet tenni vele egy próbát.

 

7d5c594b6f964cf5a1318ce164655607.jpg

 

Mivel a blog révén elég sok hajápolót kipróbálok, sampon és balzsam tekintetében nem igazán volt egy állandó páros, amit használtam volna. Egyedül a Schwarzkopf Miracle Rose Oil hajvégápoló olaj az, amit már több, mint egy éve folyamatosan használok. Nem a legolcsóbb, de Notino-n egész elfogadható áron hozzá lehet jutni, és mivel nagyon kevés kell belőle egyszerre, sokáig elég. Én már több, mint egy éve használom a mostanit, de az 1/3 része még mindig megvan, szóval tényleg nagyon kiadós. Nagyon finom az illata, és extra puhává varázsolja a még a töredezett hajvégeket is, úgyhogy én bátran merem ajánlani. 

A hajszárítóra korábban soha nem figyeltem oda különösebben, de volt egy időszak, amikor nagyon erősen kócolódott a hajam, főleg hajmosás után, úgyhogy akkor kerestem egy "hajbarát" darabot. Egy ion-technológiás Remington D3015 hajszárítót választottam, ami pont néhány hete adta meg magát - 3 évnyi használat után - és annyira megszerettem ez idő alatt, hogy most is ugyan azt a modellt vásároltam újra. 3 hőmérsékleti és 3 sebesség fokozat van rajta, plusz van egy ECO funkció is, szóval az árához képest nagyon kis okos, de én azt szeretem benne a legjobban, hogy pillanatok alatt - kb. 5 perc - teljesen megszárítja a hajam, ami elképesztően puha lesz utána.

Ezek mellett  a termékek mellett a hajmosási szokásaimon is változtattam. Míg régebben nagyjából 2 naponta mostam hajat, az utóbbi egy évben igyekeztem leszorítani a hajmosások számát heti 2-re. Ezt eleinte elég nehéz volt tartani, mert a hajam nagyon hamar zsírosodott, viszont idővel alkalmazkodott ehhez a heti 2 alkalomhoz. Persze vannak kivételes esetek, amikor muszáj beiktatnom egy plusz mosást, de ezt próbálom minimálisra szorítani. A köztes időket pedig a Batiste száraz samponjával vészelem át. Szuper kis cucc, a barna hajra való változatot szeretem a legjobban. Egyedül arra kell figyelni, hogy ezt sem szabad túlzásba vinni, mert nagy dózisban hajlamos kiszárítani a fejbőrt.

 

Neked is van valami "titkos" hajnövesztő praktikád? Oszd meg velünk kommentben!

A bejegyzés trackback címe:

https://inspirallak.blog.hu/api/trackback/id/tr8013583989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chatte 2018.01.20. 13:14:35

A 15 fenti teljesen átlagos egy év alatt, figyelembe véve, hogy a haj átlagosan 1-1,5 centit nő egy hónapban, de a tippeket köszönjük :)

2018.01.20. 13:14:37

Arra nincs otleted, hogy lehet NEM noveszteni a hajat? En minden honap elejen levagatok a hajambol 1,5-2 centit. Tehat evente boven felette vagyok a te 15 centis hajnovesztesednek. Csiribiri sampont hasznalok, a leggagyibb kondicionaloval, szoval semmi extra. A fodrasz kerul sokba.
Itthon haimosas utan soha nem szaritom meg a hajam, sot, az usziban sem, meg most telen sem.
Ami nem jellemzo az atlagemberre, napi 3000 NE d vitamint veszek be telen, es 2000-et nyaron. Gondolom, nem emiatt no igy a hajam :)

K. Virág Viki 2018.01.20. 13:17:58

@chatte: Igen, valóban a havi 1-1,5 cm az átlag, de sajnos nagyon sokan "átlag alatti teljesítményt" produkálunk hajnövesztésben. Alapvetően nyilván genetika-függő is, hogy kinek milyen gyorsan nő a haja, de ezen lehet segíteni egy kicsit pl. a különböző vitaminokkal. :)

K. Virág Viki 2018.01.20. 13:22:20

@vanvelemenyem: remélem tudod, hogy most nagyon irigyellek. :D Viccet félretéve, erre sajnos nincs tippem. Érdekes egyébként, mert a nyáron én 3 hónapon keresztül szedtem 2000 NE-s D vitamint, de nem vettem észre, hogy bármit csinált volna a hajammal. A szárítást viszont sajnos nem tudom kihagyni, különben már másnap nagyon lelapul a hajam. :(
süti beállítások módosítása