5 LÉPÉSES TAVASZI BŐRMEGÚJÍTÓ PROGRAM A RAGYOGÓ ARCBŐRÉRT
2018. április 18. írta: K. Virág Viki

5 LÉPÉSES TAVASZI BŐRMEGÚJÍTÓ PROGRAM A RAGYOGÓ ARCBŐRÉRT

Nemrég elcsíptem egy beszélgetést, amiben elhangzott az a mondat, hogy mekkora butaság többféle arcpakolást és krémet használni, hiszen a bőr az egy állandó dolog, és mindig ugyan arra van szüksége. Én ezzel egyáltalán nem értek egyet, már csak azért sem, mert a bőrünk minden évszakban más és más környezeti hatásnak van kitéve (és akkor a stresszről még nem is beszéltem), és úgy gondolom, hogy az arcápolási rutinunkat is ehhez kell igazítanunk. Ha belegondolunk, télen amikor alig süt a nap, és folyton hideg van, az arcbőrünk fakó és száraz lesz. Aztán ahogy megérkeznek az első tavaszi napsugarak és egyre melegebbé válik az idő, a bőr már nem igényli a gazdag és sűrű hidratálókrémeket. De akkor mit használjunk ezek helyett? 5 lépésben összegyűjtöttem azokat a kedvenceimet, amik nekem a legjobban beváltak, és amikkel Ti is fel tudjátok készíteni a bőrötöket a tavaszi megújulásra.

 

img_5531.JPG

 

1. lépés: Radír

Mint minden, a bőrápolás is a megfelelő előkészítéssel kezdődik. Ahhoz, hogy a bőröm egységes legyen, és szépen mutasson rajta a smink, hetente egyszer le szoktam radírozni. Két kedvenc arcradírom van, az egyik a The Body Shop kínai ginzenget és rizst tartalmazó Clarifying Polishing Powder Wash, ami egy nagyon könnyű, púderes állagú arctisztító por. Ezt főleg azoknak tudom ajánlani, akik még csak most ismerkednek az arcradírozással, vagy nagyon érzékeny a bőrük, mert ebben szinte alig vannak radírozó szemcsék, mégis szuperül eltávolítja az elhalt hámsejteket.

Haladóknak pedig itt van az Yves Rocher Scrub To Mix, ami 100%-ban természetes összetevőket tartalmaz. Az YR Pure Calmille arctisztító zseléjébe keverve szoktam használni, és az benne a legjobb, hogy én tudom szabályozni a radírozó hatását. Ha intenzívebb hatásra vágyom, akkor egyszerűen csak többet adok belőle az arctisztítóhoz.

 

img_5541.JPG

 

2. lépés: Maszk

Miután felfrissítettem a bőrömet, jöhet egy tápláló arcpakolás. Ezekből mostanában 3 nagy kedvencem van, mindhárom más-más problémára nyújt megoldást. És ha már az előbb az Yves Rocher termékeknél jártunk, akkor folytassuk ezzel a sort. Az Elixir Jeunesse Légző Bőr arcmaszkot akkor szoktam használni, amikor szárazabbnak érzem a bőröm, és egy kis extra ápolásra van szüksége. Ez egy gazdag, krémes állagú arcpakolás, amit nem kell leöblíteni, ugyanis 15-20 perc alatt a bőr szinte teljesen beszippantja. A végeredmény pedig sima és hidratált bőr lesz.

Azokon a napokon, amikor erősebb sminket viselek, arctisztítás után a L'Oreal Pure Clay Glow Mask-ját vetem be. Ez egy hámlasztó agyag maszk, ami vörös alga kivonatot tartalmaz. Extraként pedig apró radírozó gyöngyök is vannak benne, így lemosás közben még az elhalt hámsejteket is eltávolítja. Nyilván ha előtte használtunk arcradírt, akkor második lépésként nem célszerű ezt választani, mert hámlasztásból is megárt a sok. Azért szeretem nagyon ezt a pakolást, mert üde és friss lesz tőle a bőröm.

A harmadik nagy kedvencem, a Lush Mask Of Magnaminty maszkja leginkább akkor szokott előkerülni, amikor kijön néhány pattanás az arcomon. A benne lévő mentol és borsmentaolaj kellemesen hűsíti, a méz pedig fertőtleníti a bőrt. Én úgy vettem észre, hogy egy kicsit szárít, de ettől függetlenül nagyon szeretem, mert tényleg látványosan segít helyrehozni a bőrömet.

 

img_5560.JPG

3. lépés: Tonik

Régebben, amíg szinte csak alkoholos arctonikok léteztek, ezt a lépést rendszerint kihagytam, mert úgy éreztem, hogy többet ártanak, mint használnak. Aztán amikor kipróbáltam a The Body Shop British Rose alkoholmentes hidratáló tonikját, onnantól kezdve lelkiismeretesen használom. Ez egy kifejezetten nyugtató és hidratáló darab, ami a benne lévő rózsaesszenciának köszönhetően összehúzza a pórusokat, illetve hűsíti a bőrt. Elképesztően finom rózsa illata van, ahogyan a British Rose család többi tagjának is. Egyáltalán nincs olyan érzésem, hogy azonnal krémeznem kellene utána, mert nem feszül és nem húzódik a használata után a bőröm.

 

img_5803.JPG

 

 4. lépés: Fényvédő

Bár az igazat megvallva egész évben kellene használni (legalább egy 25 faktoros) fényvédőt azokon a testrészeken, amiket ér a nap, én ilyen tekintetben nagyon lusta vagyok, és erre csak tavasszal illetve nyáron szoktam odafigyelni. Pedig ma már a fényvédők között is rengetegfélét lehet találni. Én korábban olyan nappali arckrémet használtam, amiben volt SPF is, így két legyet ütöttem egy csapásra, hiszen a fényvédelemről és a hidratálásról is gondolkodtam egy lépésben. Most viszont a Bioderma SPF50-es arc- és testpermetét használom, ami pedig azért jó, mert ez sokkal gyorsabban beszívódik, és nem is hagy maga után olyan ragacsos érzetet, mint a legtöbb fényvédős termék.

 img_5585.JPG

 

5. lépés: Hidratálókrém

A bőrmegújító program utolsó lépéseként a két kedvenc hidratálókrémemet szeretném nektek bemutatni. A kora tavaszi időben, amikor még nincs az az igazán nagy meleg, akkor ez a két állandó szépségápolási termék, amik nélkül nem tudok létezni. Esténként még továbbra is megvan a pamper szeánszunk a férjemmel, tehát testápolózunk, és arckrémezünk szorgalmasan. Erre a Mixa Extreme Nutrition érzékeny bőrre való krém vált be nekünk a legjobban, mert ennek a natúr illatát a férjem is elviselni magán, és egyébként amellett, hogy gyorsan beszívódik, ettől nincs az a fullasztó érzése a bőrnek, mint sok hidratálókrémtől.

Nappalra már egy sokkal lazább textúrájú krémet szoktam használni, ami nem más, mint a The Body Shop leheletkönnyű E-vitaminos hidratálókréme. Pár pillanat alatt beszívódik, és gyakorlatilag semmilyen kellemetlen utóérzést nem hagy a bőrön, úgyhogy szinte azonnal lehet rá sminkelni. 

 

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy nektek mik a kedvenc és jól bevált tavaszi bőrápoló kencéitek. Ha van kedvetek, bátran osszátok meg kommentben, hogy ti miket használtok ilyenkor. 

A bejegyzés trackback címe:

https://inspirallak.blog.hu/api/trackback/id/tr2013835240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása