EZT (NE) VEDD FEL EGY ESKÜVŐRE
2018. január 24. írta: K. Virág Viki

EZT (NE) VEDD FEL EGY ESKÜVŐRE

Prom Dresses Pickedresses


Ha vendégként vesz részt az ember egy esküvőn, nincs egyszerű helyzetben a ruha kiválasztásával. Én tavaly a sajátunk mellett a húgomék és a sógoromék esküvőjére is nehezen találtam meg a megfelelő darabot, pedig akkor még nem tudtam, milyen lehet menyasszonyként végignézni a vendégsereg öltözékén. Korábban is odafigyeltem arra, hogy a tabu színeket kerüljem, most viszont, hogy már a másik oldalról is átéltem egy esküvőt, sok szempontból másképp választanám ki a ruhámat. A mai posztban összegyűjtöttem néhány pontban, hogy szerintem mik a legfontosabb szabályok, és mikre érdemes odafigyelni a ruha kiválasztásánál, ha vendégként vagyunk hivatalosak egy esküvőre/lakodalomba.

sims_huff_atelierpictures_atelierpictures13d0197_0_low.jpg


Az első és legfontosabb, amiről már valószínűleg mindenki hallott - sokan viszont ennek ellenére sem tartják be - hogy feketében, fehérben és pirosban vendégnek nem illik esküvőre menni. Feketében azért nem, mert az nálunk a gyász színe, a fehér és a piros pedig a menyasszony színe. (Ez természetesen a teljesen egyszínű ruhákra vonatkozik. Azzal nincsen semmi gond szerintem, ha ezekből a színekből is feltűnik egy kevés a ruhádon, de alapvetően ne talpig fehérben érkezz. Kivéve persze, ha ez a menyasszony kérése.) Valószínűleg senki nem keverne össze az arával, ha fehérben vagy pirosban mennél, de akkor is. Ez tiszteletlenség az ifjú párral szemben. És amúgy is, annyi más alkalom van, ahová ezeket a színeket fel lehet venni. A mi esküvőnkön az egyik rokonunk barátnője piros ruhában érkezett, és alapvetően nem szoktam fennakadni az ilyen dolgokon, de ezen a napon azért kicsit rosszul esett, hogy ennyire tapintatlan volt.

Tavaszi és nyári esküvőre válassz inkább valamilyen pasztellszínt, ezekkel gyakorlatilag nem lehet mellélőni. Az őszi és téli esküvőkre pedig nyugodtan jöhetnek a sötétebb színek is, úgy mint a kék, zöld, vagy éppen a burgundi.

Ne akarj szebb lenni, mint a menyasszony. Ez persze nem azt jelenti, hogy csúnyán kell megjelenned egy esküvőn, de annyira szembetűnő, ha egy vendég például kifejezetten menyasszonyi hajat és sminket csináltat magának. Ilyenkor én mindig azon gondolkodom, hogy miért akar valaki ilyen görcsösen a figyelem középpontjába kerülni. Előbb-utóbb mindenki életében eljön a "nagy nap", addig pedig hagyjuk meg a figyelmet a menyasszonynak és a vőlegénynek, hiszen ez a nap róluk szól.

 

2.png

10.png

8.png

 Forrás: 1, 2, 3, 4, 56, 7, 8, 9

 

A ruha kiválasztásánál érdemes arra is figyelni, hogy kényelmes legyen, tudj benne könnyen mozogni, táncolni, és ne kelljen folyton feszengened benne. Gyönyörű kivágott ruhákat lehet mostanában kapni, de ezekkel azért érdemes óvatosan bánni, mert ha belelendülsz a táncba, ezek elég könnyen el tudnak csúszni a helyükről. Egy villantás pedig senkinek sem hiányzik. 

Nyilván az sem mindegy, hogy milyen stílusú esküvőre/lakodalomba vagy hivatalos. Egy klasszikus, "vidéki" lagziba, ahol mulatós zene szól, a rövidebb fazonokkal jobban jársz, viszont egy modernebb, amerikai stílusú esküvőre, vagy egy DJ-s lagziba bátran válassz hosszú, földig érő ruhát. 

Ruhavásárlásnál nekem a legnagyobb kihívást mindig az jelentette, hogy egyáltalán találjak egy olyan üzletet, ahol kicsit elegánsabb, esküvőre való ruhákat árulnak. A fast fashion üzletekben soha nem találtam igazán szépeket, a menyasszonyi ruhákkal foglalkozó szalonok pedig elképesztően drágán kínálják ezeket a darabokat, így elkezdtem online nézelődni. A Pickedresses weboldalán rengeteg csodaszép fazont találtam az egyszerűbb, rövidebb fazonoktól kezdve egészen a koszorúslány ruhákig, amik szerintem bármilyen esküvőn megállják a helyüket.

 

Te milyen írott vagy íratlan szabályokat követsz ruhaválasztásnál?

lablec.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://inspirallak.blog.hu/api/trackback/id/tr4513599493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása