A FÉNYES ÉS PUHA HAJ TITKA | KEDVENC HAJÁPOLÓIM
2016. április 27. írta: K. Virág Viki

A FÉNYES ÉS PUHA HAJ TITKA | KEDVENC HAJÁPOLÓIM

A hajápolásról nem túl gyakran esik szó itt a blogon, pedig erről is tudnék ám mesélni. Azt talán tudjátok, hogy tavaly egy - akkor még alaposan átgondoltnak hitt - ötlettől vezérelve a váll alá érő hajamat egészen rövidre vágtattam. Nagyjából 2-3 hónap után megbántam az egészet, és azóta lassan, de biztosan igyekszem visszanöveszteni. A legfőbb indok, amiért a vágás mellett döntöttem, az az volt, hogy nagyon vékonyszálú a hajam, így a mosás másnapján már úgy lapult, mintha több napja nem mostam volna ki. (Nem, ezen még a száraz sampon sem segített.) És ha mindez még nem lett volna elég, a vágás előtti fél évben annyira durván kócolódott - főleg hajmosás után - hogy sokszor sírva tettem le a fésűt.

Az persze nem jutott eszembe, hogy sokat segítene a dolgon, ha legalább a fazonon változtatnék, és a long bob helyett valami lazább, rétegesen vágott frizurát próbálnék ki. Akkorra már annyira elegem volt a hajamból, hogy egyből a drasztikus vágást választottam. 

A rövid hajam persze már nem kócolódik, sőt, az utóbbi fél évben kifejezetten puha tapintású és fényes lett. És biztos vagyok benne, hogy ebben nagy szerepe van azoknak a klassz kis termékeknek, amikre azóta rátaláltam. Ezért arra gondoltam, hogy megmutatom őket Nektek, hátha éppen Ti is hasonló problémával küzdtök.




VITAMINOK
A hajvitaminokról egy korábbi bejegyzésben már meséltem Nektek, tulajdonképpen ez lett az egyik alappillére az új rutinomnak. Mint a legtöbb dolognál, a haj esetében sem elegendő ha csupán kívülről - különböző pakolásokkal, balzsamokkal - próbáljuk meg orvosolni a problémát. Sok esetben például a hajhullás is valamilyen vitaminhiányra utal, ezért szerintem ha tényleg ápolt hajkoronát szeretnénk, és az étkezéseink során nem tudunk megfelelő mennyiségű és összetételű vitamint bejuttatni a szervezetünkbe, érdemes ezt különböző vitaminokkal pótolni. Nálam persze az elsődleges cél a növekedés volt, és a legtöbb hajvitamin ezt is ígéri. A Hairburst vitaminjáról az Instagramon rengeteg gyönyörűséges előtte-utána képet találtam, ezért nagyon bíztam benne, hogy nálam is olyan látványos lesz majd a változás. Sajnos a nagy wow elmaradt, már ami a hajnövekedést illeti, viszont elképesztően puha tapintású és fényes lett tőle a hajam, úgyhogy végeredményben örülök annak, hogy kipróbálhattam. Az ára mondjuk elég borsos, a 60 db-os kiszerelés - ami egy egyhavi adag - valamivel több, mint 10 ezer forintba kerül. Én így utólag, hogy tudom, hogy nem nőtt olyan sokat tőle a hajam  - nagyjából 1 - 1,5 cm-t - nem valószínű, hogy megvásárolnám. De persze nem vagyunk egyformák, a képeket elnézve sokaknál tényleg nagyon látványos növekedést produkált ez a vitamin.

A másik márka, akinek a vitaminjához most ismét visszatértem, az a Revalid. Az elején lelövöm a poént, ezt sem azért szeretem nagyon, mert olyan durván segítené a hajnövekedést. Csupán csak azért lett nagy kedvencem, mert nagyon szépen megerősíti a körmeimet, és azt vettem észre, hogy sokkal kevésbé kócosodik a hajam akkor, amikor ezt szedem. Az ára ennek sokkal kedvezőbb, a legutóbbi Glamour napokon egy 90 szemes kiszerelést (kuponnal) nagyjából 4 ezer forintért vettem. Naponta kettőt kell szedni belőle, de én egy hónap után napi 1 szemre szoktam csökkenteni az adagot, így egész sokáig elég.


KONDICIONÁLÓK
A belső ápolók mellett persze kellett egy kis idő, mire sikerült megtalálnom azokat a külső kondicionálókat is, amikkel szépen karban tudom tartani a hajam. Nagyjából február elején érkezett hozzám tesztelésre a Schwarzkopf Essence Ultime családjából egy sampon, egy hajápoló spray és egy olaj-szérum. Ezeket egyébként kifejezetten száraz hajra fejlesztették ki, ugyanis a bennük lévő borostyán kivonatot és olajat tartalmazó formula belülről javítja a haj szerkezetét, így csökkentve a hajtöredezés okozta hajvesztést. A sampon kíméletesen tisztít, valószínűleg a benne lévő szilikonnak köszönhetően már hajmosás után is elég sima lesz a hajam. Ez után a törölközőszáraz hajamra szoktam fújni néhány pumpányit a hajkondicionálóból, ami gyakorlatilag úgy működik, mint egy kifésülő spray. Amellett, hogy megkönnyíti a fésülést, azt szeretem még benne nagyon, hogy nem nehezíti el a hajamat. Persze ezzel is túlzásba lehet esni, de 3-4 fújás ebből csodákra képes. Utolsó lépésként pedig jöhet az olaj szérum, amit már hajszárítás után szoktam felvinni a hajvégekre. Az elnevezés egyébként megtévesztő egy picit, ugyanis ez állagra egy könnyed állagú krém, nem pedig olaj. Szerencsére tapintásra sem mondható olajosnak, a haj egészen könnyedén beszippantja, és utána nagyon puha és finom illatú lesz. Szóval aki nem szereti az olajos hajvégápolókat, annak érdemes lehet tennie vele egy próbát. 




HAJFORMÁZÓK
Korábban a hajformázó eszközökre nem fordítottam túl nagy hangsúlyt, egy egyszerű 1-2 ezer forintos hajszárítót használtam, és azzal boldogan elvoltam. Aztán egyszer megkérdeztem egy fodrászt, hogy miért lesz sokkal fényesebb a hajam ha ő szárítja meg, úgy, hogy egyébként semmi professzionális hajápolót nem használ. Tőle hallottam először az ionos hajszárítókról, és ezután nem sokkal én is beszereztem egy sajátot. Hosszas nézelődés után a Remington D3015-ös készülékét vettem meg, amit egyébként azóta is remek választásnak gondolok. Elképesztően puha és lágy esésű lesz tőle a hajam, tényleg olyan, mintha fodrász szárította volna meg. 2 sebességfokozat és 3 hőmérsékleti fok közül lehet választani, illetve van rajta egy energiatakarékos ECO üzemmód is. És hozzátéve még az ára sem annyira vészes, én a Media Marktban vettem olyan 7 ezer forint környékén.

A másik hajformázó, amit valamivel több, mint egy hónapja használok, az szintén a Remingtontól van, méghozzá a Keratin Therapy Pro Volume családból. Ez a CB65A45 készülék, ami tulajdonképpen egy 45 mm átmérőjű, hajformázó sörtékkel ellátott hajsütővas. A készülék felülete keratin és kerámia bevonatú, aminek köszönhetően a haj formázás közben is védve van. Eredetileg nagy, laza hullámok készíthetők vele, de én hajtőemelésre szoktam használni, illetve a hajvégeket szoktam formázni vele. Ezekre nekem nagyon bevált, mert egyrészt sokkal többnek tűnik tőle a hajam, másrészt pedig még a hajmosás utáni 2. napon is van tartása. Ez egyébként már valamivel többe kerül, mint a hajszárító, legutóbb 9 ezer forintért láttam szintén a Media Marktban. Saját tapasztalat alapján azt mondhatom, hogy akinek kevés, vékonyszálú, lelapuló haja van, annak nagy segítség lehet ez a hajformázó.



Nektek mik váltak be a legjobban hajápolás terén? Próbáltatok már ezek közül valamit?


A bejegyzés trackback címe:

https://inspirallak.blog.hu/api/trackback/id/tr4013560147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása